Sabah Masalı( nostaljik pazartesi)

Yılbaşına sayılı günler kala bir nostaljik pazartesi sabahından günaydın, bu hafta ufak
tefek hediyeler almalıyım. Hediye seçimi konusunda zorlanan biriyim, aklımda bir şey
yoksa mağazaları dolaşıp ,bana alsalar güzel olurdu, dediğim şeylerden seçmeye çalışırım.
Sanırım herkesin herşeye ulaşabilme olanağı olduğundan hediyelerin eskisi kadar cazibesi
kaldı mı , bilemiyorum. Düşünsenize hediye alıyorsunuz,
hemen içine ''değiştirme kartı'' koyuyorlar. Hani kıyafet falan olunca
eskiden siz talep ederdiniz acaba değiştirilebilir mi olmazsa diye,
şimdi kalem alsanız değiştirme kartı sokuşturuyorlar pakete. Zaten çoğu mağaza kasasında
değiştirme kartı ile gelmiş bir sürü insanla da karşılaşıyoruz. Manasız geliyor bu nedenle,
ben aldım ama sen git değiştir işte beğenmediysen gibi bir tavır
bana hem hediye veren hem de hediye alan açısından ,
olayın baştansavma bir hal olmasına neden olmuş gibi hissettiriyor.
 
Uzun girizgahtan sonra ,gelelim nostaljik pazartesi yazısına;
çocuklarımın henüz lisede olduğu ,ergenlikle boğuştuğum yılları,bir 29 Ekim.
ve yazının altında şu an bazıları bloğunu kapatıp gitmiş komşularımın yorumları;
''
29.10.2012
Dün gece Cumhuriyet Bayramımızı Bağdat Caddesinde binlerle beraber çoşkuyla bir kez daha kutladık.
Çok kalabalıktı çoook.Çoluk çocuk,yaşlı genç,okullar,dernekler cadde halkı doluydu.
Yorulduğumuzu anlamadık.
Ancak gece ;sabaha kadar ,yağmurlu lodoslu, uğul uğul öten ,panjurları birbirine geçiren bir son yaptı.
Sabah ise gri dalgalar,dokunuverecekmişsin gibi yaklaşan adalar tam bir Lodos sabahı...
Bende;
*Tost ekmeklerinin iki yüzlerine tereyağ sürdüm,
*Üzerlerine birer dilim salam,
*Beyazları tavada hafif pişirilmiş yumurtayı bir spatula yardımıyla üzerine koyup,sarısıda kızgın fırında pişene kadar tutarak hazırladığım ''Fırında Salamlı Yumurta''

yanında demli bir çayla güne başlamak istedim.

Çocuklar okulun yolunu tuttu. Bugün annemlerde yazlıktan kesin dönüş yapıyor, kısmetse,yolları açık olsun..Ayvalık'ı da seller götürmüş dün gece ,gökgürültülü ve sağanak varmış..Cumhuriyet yürüyüşünü arabalarla konvoy halinde yapmışlar. Akşam yemekte bendeler,
onun için benim mutfak işim var bugün.
Sabah muhabbeti bu kadar olsun ,herkese güzel bir gün dilerim.
                                                                                                          ''
ben de..
 

35 yorum:

  1. Günaydın Mehtap, öyle güzel anlatmışsın ki; yumurtayı canı çıkana kadar pişirmeden yiyemeyen benim bile bu şekilde yapıp yiyesim geldi:)
    İnşallah ileriki yıllarda sadece coşku ve sevinç hakim olur kutlamalara.
    Günün çok güzel bir masal tadında geçsin, işlerinde kolaylıklar, annenlerle hayırlı buluşmalar dilerim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ahestebeste,bende yumurtayı çok seven bir eş var bayılıyor her türlüsüne, kolestrol falan dinlediği yok.sevgiler...

      Sil
  2. 1 Kasım 2012-1 Aralık 2012 Tarihleri arasında
    77.Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinde Bendeniz Yani Gelibolu17-MidedenKalbe Blogspotumda
    birbirinden güzel tariflerinizi bekliyor olacağım,emrinize amade olacağım :)
    Bir yorum uzağınızdayız,tek yapmanız gereken tarifinizi yayınlayıp,altına Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için bana gönderdiğinizi belirten not düşüp bana haber vermeniz,elimden geldiği kadar çabuk gelip tariflerinizi alıp blogumda keyifle yayınlayacağım....
    Şimdiden çoook teşekkürler,her zaman olduğu gibi beni yalnız bırakmayacağınızı biliyorum,hatta adım gibi eminim :)
    Etkinliğimize Her zamanki gibi Herkes davetlidir,istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
    lütfen çayın yanında ikram edilecek tarifler olmasına özen gösterelim :)
    Görüşmek üzere,hoş kalın,selamlar olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin,ilk tarifimi sana göndericem..

      Sil
  3. Eline sağlık, afiyetle yiyin canım, annenlere kazasız, belasız bir yolculuk diliyorum ben de..sıcak çay, kahvaltı en sevdiğim şey:)bu arada cumhuriyet bayramını biber gazsız, jopsuz, tazyikli susuz kutlayabilmenize çok sevindim:)seneye darısı başımıza...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ,aslında kızım çok istiyordu da biz biraz acaba mı? diyorduk gitme konusunda.Ama baktık ki Ankara'yı sular seller götürüyor, kaptık bayrakları düştük yollara.Ama gerçekten bayrama yakışan bir kutlama oldu caddeki.İnşallah bundan sonra ki bayramlarda da yerimizi alıcaz.Sevgiler...

      Sil
  4. çay nasıl güzel görünüyor anlatamam.ellerine sağlık afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Canım Antalyada harika kutlandı
    biz belediyeye yakın oturuyoruz sokakalar çok şenlikliydi.
    kendimi çocuk gibi hissetttim.
    Annengiller hayırlısı ile gelsinler.
    Çayın varmı bende geldim.
    Hu komşucum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ,en büyük bayramımız herkesler çoşkuyla kutlasın ne güzel.Çayım var tabii her zaman beklerim...

      Sil
  6. ellerinize sağlık...
    görüntü mükemmel............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şirine,tatil nasıl geçti,gelip okuycam :)Sevgiler..

      Sil
  7. ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. yanıkların iyileşmiştir umarım. Ellerine sağlık tatlımmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baloncuklarım indi ,görüntü fenaaa.Teşekkür ederim...

      Sil
  9. Mehtapcim kutlamalari internet uzerinden takip ettim..Nice senelere hep bu coskuyla olsun. Bu arada acaip canimi istettin, karnimda hafiften ac..hic usenmeyecek yapacagim simdi..sayende karnim doyacak :)))
    Acaip yagmur var buradada :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu İstanbul havasına ise hiiiç güven olmaz,dün lodos ,bugün ne varmış ne yokmuş misali günlük güneşlik...

      Sil
  10. Ooo ne guzel bir tost ekmeginden ancak bu kadar cok guzel kahvaltuyi bu kadar marifetli biri hazirlar.ellerine saglik aksama annenlere kimbilir ne kadar guzel uemekler yapicaksin.yuruyuse gitmekle.ne kadar iyi yapmissiniz bizim evin buradada olldu haberimiz olmadigindan katilamadik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İltifatın için teşekkür ederim canım.Annemlere sağ salim kavuştum çok şükür.Sevgiler...

      Sil
  11. Geçmiş iki bayramınıda gecikmeli olarak kutluyorum hayatım :)) ekmeklerse nefis afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  12. Прекрасно начало на деня! Вкусно и красиво! Поздрави!

    YanıtlaSil
  13. Salamı hiç sevmeyen biri olarak, tabaktaki görüntüsüne bayıldım:)Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salamı sevmem diyemem,ekmek arasında falan hoşuma gider:))

      Sil
  14. nefis gözüküyor afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  15. sana kolay gelsin. ben de gidip bir çay içeyim ;)
    görünce dayanamadım...

    YanıtlaSil
  16. cumhuriyet kutlamalarına katılmanız çok güzel bende çok istedim ama metecik hasta:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kıyamaam,geçmişler olsun,çabucak iyileşsin .

      Sil
  17. Merhaba
    Yumurtayı az pişmiş yiyemem ama böyle güzel sunum olunca canım çekti:=)

    takipteyim ben de beklerim. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin sevgili Necla.Ziyaretine geliyorum.Sevgiler..

      Sil