(meydanokuma17)atmaya kıyamadıklarımız..

takıntı denmez belki ama, bazı eşyalara takılırız,
eskise de hep onları kullanırız ya ,var mı senin de böyle takılıp kaldıkların?


Bu yazı için ekran başına oturup , galiba eşyalara bağlı olmadığımı düşündüğüm sırada ,gözüm duvarda asılı  küçük bakır tabağa ilişti.Yıllardır parıltısını yitirmeden evden eve ,duvarlara asılıp duruyordu yuvarlak bakır tabak. Şimdinin mandala resim çizimlerini andıran, ortadan başlayıp etrafa doğru genişleyen yuvarlaklarla,iç içe, renkli çiçek desenli bakır tabak.
        Öyle kocaman falan değil, ufak bir şey. Genelde bakır tabakların o tarçın, kahve rengi, siyah renklerinin aksine ,üzerinde sarı, yeşil, pembe, mavi renkli hanımeli çiçeğini andıran motifler var. Kimbilir kaç evdir benimle geziyor, duvarlarımın bir köşesine bahar renklerini konduruyor.Sayamadım.
        Yaklaşık otuz yıl olmuştur.Henüz üniversitede okuduğum yıllar.Hemen her gün okul çıkışlarında ,karşıya geçmek için,Kapalıçarşıdan geçip ,Eminönü'ne vapura kadar yürürdük. Ufak tefek alışverişler yapardık bazen , bu tabağı da o zamanlarda almıştım. Ailem Ankarada'ydı,anneannemde kalıyordum okurken. Çok severdi süs eşyalarını, bibloları, yapma çiçekleri. Evi bunlarla süslerdi. Bende ona ufak bir hediye almak istemiştim. Tabi kocamanları da vardı ama benim harçlıklarımdan artan para, bu küçük ama sevimli bakır tabak için anca yetmişti.  Bakır eşyalar satan dükkandan yıllardır parlaklığını ve ilk günkü renklerini muhafaza eden bu sevimli tabağı seçmiştim.
Anneannem çok sevinmişti, bana öyle gelmişti belki de.. Onunla birlikte kaldığımız ve 'yüksek ev' dediğimiz asansörsüz apartmanın 7. katındaki dairenin salon duvarına asıldı önce. Sonra anneannem o evden taşınınca, bu küçük bakır tabakta tekrar benim oldu, benimle birlikte ev ev gezdi, evlendi, yuva kurdu, evden eve taşındı durdu.
           Gel zaman git zaman ,epeydir duvarda unutulmuş duran,renkli ,çiçekli küçük, parlak bakır tabak ,bu günkü yazımın başrolünü kapıverdi. Ben o kadar çok ev değiştirdim ki ,o kadar eşya değiştirdim ki ,bu tabağın benimle ev ev gezdiğine, şu an kendim bile şaşırdım.Sonra eve bir göz attım , bir kaç nesne daha ilişti gözüme,
Varmış demek,dedim,benimle gezen, atmaya kıyamadığım ,ufak tefek eşyalar..
Kimbilir ne zamana kadar, peşim sıra gelmeye devam edecekler..


bakır duvar tabakları

31 yorum:

  1. Çok da asil duruyor. Nice güzel yıllarda daha kullanırsın inşallah🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resmini koysam mı yoksa okuyanların hayaline mi bıraksam bilemedim, sonra hadi resmi de yazıda olsun bakalım dedim:)
      İnşallah..

      Sil
  2. Ne güzel hikâyesi varmış, kendisi de insanın içini açıyor :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de her insanın hayatında atmaya kıyamadığı eşyalar vardır. Çok teşekkürler faydalı paylaşımlar için.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir tabakmış,mandalayı andırıyor gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o zamanlar mandala bilmezdik ama bu tip tabak desenleri şimdi moda oldu, çizilip boyanıyor, stres attırıyor..

      Sil
  5. Hikayesi gibi kendisi de çok güzel :))

    YanıtlaSil
  6. Ömür oldukça belli ki 🤗

    YanıtlaSil
  7. Daha çok kullanırsınız inşaallah...Emeğinize sağlık...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Kaça kadar devam edecek bu meydan okuma işi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 28 i son , bitiyor,az kaldı, dayanıyoruz:))

      Sil
  9. ay gökkuşağı gibi ne güzelmiş evet saklanır tabisidekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gençlikte seçilen eşyalarda baharı andırıyor , işte örneği..

      Sil
  10. Böyle bir yazı yazmam gerekse batarım sanırım ben. Ciddi biçimde atamama sorunu var çünkü. Bu arada o tabağı ben de kesinlikle atmazdım. Hem bakır hem renkli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek bir şey saklamam, birde taşınma çok olunca her seferinde biraz daha hafifletiyor insan kendini ve eşyaları.

      Sil
  11. çok güzel bir bakır...eskiden olsa burun kıvırırdım ama artık seviyorum bu tarz nostalji kokan şeyleri...

    YanıtlaSil
  12. O yol dekarındaki dükkanlar çok pahalı oluyor ya, turistlere daha çok hitap ettiği için. Ama çok güzelmiş, hiç eskimemiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seneler var gitmedim kapalıçarşıya.o zamanda pahalıydı ama şimdi ile mukayese bile edilmez.En azından aldıklarımız ''acaba çin malı mı?'' diye kuşkulanmazdık.

      Sil
  13. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel bir tabakmış ve nasıl güzel bir hikayesi varmış. İnsanın mutlaka böyle anısı olan ve yakınından ayırmadığı eşyalar olmalı diye düşünüyorum. Geçmişi silmemek bir bakıma :)

    YanıtlaSil
  15. Güzel anıları ile birlikte
    Saklanması gerekenlere kiymamali bence.
    Çok seker bir şey bence de.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir anı olmuş, ne hatırlar biriktirmiş de bak bizlere bile göstermiş kendini. Ne naif bir düşünceyle alınmışsa emin olun bize de aynı hissi verdi. Esen kalın.

    YanıtlaSil
  17. Hikayeleri oldukları için vazgeçemiyoruz sanırım.

    YanıtlaSil