(meydanokuma14)💑 nasılsın?❤14 şubat


Sana soruyorum, bugün gerçekten nasılsın?
(I 'm fıne thank you, and you?)
(İngilizce derslerden hatıra cümle.Esas cevap yazı sonunda😍)
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
Bugün 14 şubat.(Saint Valentine's Day)) Sevgililer günü.
Böyle özel bir günün kutlanmasına vesile olduğu söylenen, çeşitli hikayeler var.
Bunlardan biri şöyle mesela;
Eski Roma'nın acımasız imparatoru Cladıus askerlerini savaşa götürmekte zorlanıyormuş. Çünkü erkekler askere gitmektense ,evde sevgilileri ,eşleri ile kalmakta ısrar ediyorlarmış. Zalim imparatorda n'apsın ,herşey elinde, yasaklamış nişanlanmayı, evlenmeyi.Ama sevenleri ayırmak, öyle kolay değil. Rahip Saınt Valentine ,genç aşıklara yardım eder olmuş, yasağa karşı çıkıp ,genç çiftlere, gizli saklı nikah kıymaya başlamış. Tabii bu iş ortaya çıkınca
Rahip Saınt Valentine  MS.269 da , imparator Cladıus emriyle öldürülmüş.
Uzun seneler sonra ,sevenleri kavuşturan Romalı rahip St.Valentine, Aşıkların Azizi olarak bilinir olmuş ve her yıl 14 Şubat geldiğinde de anılmaya başlamış.
Sevgililer o gün geldiğinde, birbirlerine kartlar atar, mesajlar yollarmış.
Sonraları 14 Şubat dünya çapında  ''Sevgililer Günü'' kutlaması haline gelip, hediyeleşme olayı da işin içine girerek,ticari boyutta da oldukça genişlemiş.💖💖💖💖💖💖


Eşi ,dostu,sevgilisi ,
kiminle beraberse gönlü insanların,
sevgililer günü de onunla birlikte kutlu olsun.

Bu günkü; gerçekten nasılsın? sorusuna cevabı da ;
-Seviyorum, çok mutluyum ,olsun..
💖💖💖💖💖💖

23 yorum:

  1. aa 14 şubat sevgililer gününün hikayesini bilmiyodum..Aşıkların Azizi Rahip Saınt Valentine kendi canından olmuş ama iyi bişeye vesile olmuş..✔😊

    YanıtlaSil
  2. Her yer kalp oldu bugün, ne güzel oldu💕
    Sevmelerimiz hiç bitmesin💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bugün sevgi pıtırcığı olduk 😃

      Sil
  3. seviyorsak tamam sevmek yetiyor :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgi günümüz kutlu olsun.Dedigin gibi ticari bir güne dondu .Ama olsun biz kendi halimizdeyiz :)

    YanıtlaSil
  5. sevgi günümüz kutlu olsun

    YanıtlaSil
  6. Sevme, sevilme hallerin daim olsun ♥

    YanıtlaSil
  7. Böyle günler bana hiç uğramıyor nedense.

    YanıtlaSil
  8. Harika :) Sizin de Sevgililer Gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Nihayet blogda çok hoşuma giden bir şey oldu, challenge yerine Türkçesi kullanılmaya başlanmış. :) 10 yıl filan önce çok takıntılıydım, 'post' filan diyenlere "Acı biber geliyor" derdim tabii şakayla karışık ve daima gülücük emojili.
    Ben evli olmadığımdan sevgililer günü kutlayamıyorum ama sen evlisin o yüzden seni kutlayabilirim. Sevgililer günün kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
  10. tabii yaaa sevgi günüüüüü herkes için iyi olsuun :)

    YanıtlaSil
  11. ne güzel..seviyorsun..mutlusun..daim olsun..

    YanıtlaSil