(meydanokuma2) 🎂Doğum gününde ne alsam?


Şehriye teyzeyle konuşuyoruz geçen gün.Torunun doğum günüymüş, ne alsam acaba diye ,düşünüyor. Kız torununa çok düşkün, çok seviyor ,kızının kızını.(Bu arada evlat/torun sevgisinde ayrımcılığa karşı olduğumu belirteyim) Küçük yaşta doğurduğu kızıyla beraber büyümüş, tam anlamamış anneliği de torun ile yeniden yaşıyor gibi.

-Benim küçükken hiç doğum günüm kutlanmadı, deyince şöyle yüreğime bir sızı oturdu.

-Ana baba bilmez öyle şeyler bilse de bağ bahçe işleri falan fırsat gelmez.  Babası memur olan zengin arkadaşların evlerindeki doğum günlerine giderdik, ay ne güzel süslü evler, kekler, poğacalar limonata ,gazoz.Pek hoşumuza giderdi.
Alabildiğimiz en güzel hediye *kitap yada kalem kutusuydu .Parlak kağıtla kaplardık. Şimdi öyle çok şey var ki gençler o kadar büyük dünyalar görüyor ki, ne alsak mutlu olmazlar gibi geliyor.

-Yok canım öyle deme , genç onlar ,mutlu olacakları bir çok şeyden birini seçersin.*Giysiden kitaba, elektronik eşyalara, konser bileti, takılar,spor ayakkabılar, son moda beyaz botlar,sıcacık el örgüsü kaşkol ya da kazak mesela..
-Aman geçen sene ördüm *kaşkol, kazak el örmesi beğenmiyor anacım, hem kalıcı bir şey olsun diyorum.
-O zaman değerli *bir çift küpe ya da bileklik.Yarın  çarşıdaki kuyumcuya uğrayalım istersen.
-Aldım ben onlardan ,aman kutlamalar hiç bitmiyor, sadece doğum günü değil ki mezuniyetiydi, sınıf geçmesiydi.Gerçi bazen beğenmeyip takmıyor ama ilerde hatıra deyip beni anar.

-oo ne şanslı kız anneanne yağdırıyor hediyeleri demekki.
-canım o benim ya , bilirsin çok akıllı çok güzel kızım maşallah , iyi yazılar versin allahım.
-Geleceğine yatırım yap o zaman Şehriye teyzecim.Şimdi *Bireysel emeklilik sistemleri var,* sağlık sigortaları var ne bileyim. Her ay ne kadar istersen o kadar ödeniyor hem.

-Bunu yaptırmak lazım ama hediye diye beğenmez bakarsın ,ama iyi fikir bu bak,düşüncem bunu.

-*Çeşitli atölyeler var, onlara yazdır.Tiyatro falan seviyor diyorsun,iyi olur hem eğlenir hem eğitim alır, araştıralım istersen.

-Bak bu iyi fikir kızcem , afferin sana..akıl almakta fayda varmış.

Kahvelerimizi içerken kıyamadım, hiç doğum günü kutlamamış olmasına
içim buruldu.Unutmayayım da doğum gününü kutlayayım bu sene, dedim içimden;
Sordum;
-Hadi torunu hallettik ya sen ne istersin senin doğum günün olsa ?

Bilemedi, şöyle bir düşündü önce;

- Ben aslında kışın doğmuşum yaz sıcağında ancak yazdırmışlar nüfusa.
Hiç de kutlamadım doğum günü.Alışkın değil çocuklarda arada bir kaç kere
hediye falan alıp geldiler gerçi ama hoşlanmıyorum diye vazgeçtiler. Öyle pek bir şey istemem *bir demet mimoza ağacı çiçeklerinden getirseler ,şimdi tam zamanı. Her yer mis koksun ,kış ortasında bahar gelsin sanki.  Toplaşsın çoluk çocuk *meyveli bir de pasta alsınlar yeter,
diye nazlandı.

-Canım o tamam da ,maddi değeri olan bir şey olsa, ne istersin ağızlar böyle söyler de gönüller başka şeyler geçirebilir, değil mi ama.. Ne gerek vardı, ne zahmet ettiniz, gibi beylik laflar edip ,için için bayılacağın , ne alınsın?

azıcık düşündü..

-Kızcem şöyle bir* hafta on günlük bir termal otele götürseler, oo sıcacık kemiklerim bayram etse, temiz hava, yürüyüş ,ay ne güzel olur , deyip yüzüne sanki gitmişcesine bir nurlanma geldi.
               Göz göze gelince makaraları beraberce koyverdik..
                                       🎁🎁🎁🎁🎁
Bu günkü meydan okuma sorusu/konusu;
-Düşün ki bugün doğum günün, sana ne alınsa mutlu olursun?Şöyle güzel bir hediye listesi yapsana?

Ben de bir Şehriye teyze muhabbeti ile birlikte ,yazımın arasına aklıma gelen doğum günü hediyelerini , gençlere, gönlü gençlere göre listeledim.
Hediye almak güzel ,kendi adıma çok önem verdiğimi söyleyemem. Güzel renkleri ile beni mutlu edecek *orkide severim benim için güzel bir hediyedir. Bir de doğum günümde yalnız olmak istemem,sevdiklerim olsun,
o günüm mutlu sağlıklı geçsin yeter.

🎂Bu yazıyı okuduğunda doğum günü olan herkese,
mutlu yaşlar diliyorum.

31 yorum:

  1. Şehriye teyzeye de bir hediye almak lazım şimdi.:)

    YanıtlaSil
  2. Şehriye teyze ne güzel anane olmuş 😍

    YanıtlaSil
  3. Orkideleriniz bol sevdikleriniz yanınızdan eksik olmasın o zaman.
    Şehriye teyzelerden o kadar çok ki...Ah o kuşak ne analarına-babalarına ne de evlatlarına yaranamadılar.

    YanıtlaSil
  4. Ayy bu meydan okumayı her gün yapamam ama bazılarını arada ben de yazacağım doğum günü hediyesi listesi iyi fikir:)))) ondan başlayayım...

    YanıtlaSil
  5. Ayy ne tatlı, çok hoşuma gitti :). Tüm güzel orkideler senin olsun :).

    YanıtlaSil
  6. Ne tatlisin Seriye Teyze,ben de gelirdim o thermal otele.

    YanıtlaSil
  7. Termal otel çok iyi olur bu kış soğuğunda. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağlık açısından şahane bir fikir bence..

      Sil
  8. termal otel benimde tercihim olurdu tabii götüren olursa.

    YanıtlaSil
  9. beklentiler küçücük ama beklenenlerden gelmeyince ne büyük ne derin oluyor kalpteki yerleri... ayy Şehriye teyzem sen torunun hayallerini boş ver, onların zamanı eski zamanlar değil, her şeyleri var ama çok mutsuzlar... sen iyisi mi o termal hayalini kendine hediye et bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet şimdi hediye alanın sevinci genelde yüzeyde kalıyor.Maalesef.Doyumsuz mu olduk nedir?

      Sil
  10. Orkideyi bende severim. Bu arada sizi mimledim.

    YanıtlaSil
  11. Ah Şehriye Teyze, çok tatlıydıı :)

    YanıtlaSil
  12. Canım Şehriye teyzem <3

    YanıtlaSil
  13. ay kıyamam yaa çocukluk öyleymiş demek. biz meymur ailesi idik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. memur ailesi olmak eskiden zenginlik sayılırdı canımcım:))

      Sil
  14. Şehriye teyzenin hikayesini okurken hey gidi heyyy dedim... Eskiden böyleydi ama... bazıları doğum tarihini bile bilmez, hasat, kar gibi bir döneme bağlarmış...

    Şimdikileri de saniyesine kadar tutuyoruz :))

    Neyse uzatmayayım, çok keyifliydi okumak bugünü ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mesela rahmetli anneannem ,domates zamanı doğmuşum derdi:) canım ya..özledim.
      teşekkürler

      Sil
  15. Orkide ben de cok severim. Dilerim tüm diledigin dogum günü hediyeleri gelir ☺️

    YanıtlaSil