Ve O Hiç Bir şey Demedi.



Bu yıl evde okumadığım kitapların tümünü okuyup bitirmek/yarım bırakmaksızın/ niyetindeyim. Nobel Ödülü sahibi yazarların bir serisi var, uzun zamandır okunmak için beni bekliyor. Bu yılki niyetim onları okuyup bitirmek.
Bir nevi kendime meydan okuma olacak sanırım.
Bunlardan ilki 1972 yılı Nobel Edebiyat ödülü sahibi Alman yazar Heınrıch Böll
(1917-1985) romanı ''Ve O Hiç Bir Şey Demedi'' isimli 1953 yılında yayımlanan romanı.
Romanın en güzel yanı, Behçet Necatigil 'in usta kalemi ile çevrilip Türkçe'ye kazandırılmış olması. Bu, Alman yazar Heınrıch Böll 'un ''Ve O Hiç Bir Şey Demedi'' isimli romanı için bir şans. Yabancı kitapların Türkçe'ye ne denli doğru çevrilirse,ne denli anlaşılır çevrilirse, kitabın okunma ve beğenilme şansı o kadar artar, diye düşünüyorum. Yazar Heınrıch Böll 'un duygularının ,düşündüklerinin kendi dilinden bizim dilimize aktarılması Behçet Necatigil tarafından öyle anlaşılır yapılmış ki kitap rahatlıkla okunabiliyor. Su gibi akıp gidiyor.
**
Roman ;savaş sonu Almanya'da ,yazarın memleketi olan Köln'de yoksulluk içinde yaşayan ,üç çocuklu Kaete ve Fred 'in yıkıntılar içerisindeki yaşamından bir kesiti anlatıyor. Savaşın bu küçük insanların yaşamlarını ne ölçüde değiştirdiğini,eski görgülü insanların ,yaşamlarına zengin olarak başlamış olanların, yoksulluk içerisindeki nasıl sınandıklarını, en ince ayrıntılarla  destekleyerek anlatıyor. Batılı insanların savaş sonu yoksulluğunu, dini duygularını, aşklarını,gündelik yaşamlarını anlatan bu kitap ,en son okuduğum kitap olarak meydan okuma 11 günde yerini alıyor..
güzel bir hafta dilerim..

11 yorum:

  1. Yarım kitapların akışı bitirmek bakımından önemi büyüktür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen sarmıyor konu, anlatım yani bir şey işte.Bırakıyorum.Niyetliyim bu sefer sonuna kadar okuyacağım, yavaş bile olsa.

      Sil
  2. Heınrıch Böllü okumadım ama Behçet Necatigilin onun kitabını Türkçeye çevirdiğini de bilmiyodum,kitap okuncaklar listesinde olabiilir..✔😊

    YanıtlaSil
  3. okunacaklar listeme aldım, sağol güzelim.

    YanıtlaSil
  4. Okunacaklar listesine girdi bile :)

    YanıtlaSil
  5. ben kitap beni sarmazsa bırakırım hemen...çünkü yoruyor beni..

    YanıtlaSil
  6. gerçeklerden doğan kitapları seviyorum..Savaş, kadın ve çocuklar en hassas olduğum nokta

    YanıtlaSil
  7. okunacaklar hiç biter mi :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler :) Nobel ödüllü kitaplar güzel seri..

    YanıtlaSil
  9. Konusu ilgimi çekti,yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil