(meydanokuma5) İlham kaynağım benim..

-sana ilham veren şeylerden bahset, belki başkalarına da ilham kaynağı olur?
güneşli bir şubat günü ..


İlham ne demek, önce bunu ifade edeyim. İlham kendi dışımızdan gelen, çeşitli etkiler, algılamalar sonucu kalbimizin/gönlümüzün verdiği tepkilerle doğan şeylerdir.Etrafımızdan gördüklerimizden esinlenmektir.
Gördüğümüz bir çiçek ya da kokusu, herhangi bir insan, küçük/büyük herhangi bir canlı varlık, aldığımız bir nefes , bulunduğumuz mekan gibi bir çok şey yazmak isteğimizi tetikleyip bize ilham verebilir.

Bir kelime duyarsınız, alır başını bir hikaye olur.
Burnunuza bir koku dokunur, önden yaşlı bir teyze yürür, topal bir kedi görürsünüz, kurumuş bir çiçek düşer önünüze ya da çöpçü dertli dertli yerleri süpürür size ilham olur.
Yan masada laflıyorlardır, kulak misafiri olursunuz,ilham olur.
Etrafımızda her şey bize ilham kaynağıdır.
Birde en çok sabahın erken saatleri ilham kaynağıdır.
Henüz yeni uyanan ben ve yeni aydınlanan sabah.
Sessiz, dingin..
İlham gelecekse bana mutlaka sabah gelecektir.

Etrafınızın ilham verenlerle dolmasını diliyorum ve bu günlük yazımı da noktalıyorum..

19 yorum:

  1. Her yer dolu, bakmasını bilene, haklısın. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  2. Şairlere bakarsak eğer nelerden nelerden ilham alıyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Nasıl güzel anlatmışsın, güne başlayıp sonlandırana kadar bin tane ilham kaynağı çıkıyor karşımıza, çoğuna gözümüzü kapatıyor, pek azını görmeyi başarıyoruz.
    Ve en sonda ki dilek de pek güzel.

    YanıtlaSil
  4. Çok haklısınız, en küçük hareketlilikler en büyük ilhamların habercisi olabiliyor gerçekten de..

    YanıtlaSil
  5. Sabah hiç bana ilham olmadı 😞
    Oysaki çok da enerjik başlarım güne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okul zamanıda sabah erkenden kalkar sınavlara öyle çalışırdım.Sabahları seviyorum.

      Sil
  6. Benzer düşünmüşüz, ben de bu günün yazısına tanımla başladım :)) Her şey, bazen çok saçma şeyler bile, ilham ile dönüşmeye açık oluyor :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  7. benim ilham kaynağım kendimde olan ve hiç bitmeyen enerjim. :) güzel yazı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel enerjik insanlara bayılıyorum..

      Sil
  8. ayyyy benim için geceee :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel anlatmışsınız bakmak görmek lazım hayatı

    YanıtlaSil
  10. Ben kamyona siir yazan tanıyorum.
    Öyle kamyon arkası yazı falan değil di gerçek ve duygu yüklüydü. "Ekmek teknem" diye başlayan "mavi umumudum diye biten." ...
    Cok etkilenmistim.

    YanıtlaSil
  11. Ben de bir sürü seyden ilham alirim. Hayat ilham kaynaklariyla dolu😊

    YanıtlaSil