3-En beğendiğim..

  3. soru; En beğendiğiniz mimari eser? Neden?

Öncelikle Mimari Eser nedir ona bakarsak ,şöyle tanımlanmış; tasarlayıcısın,sahibinin özelliklerini tavrını, fikirlerini gösteren ve mimari kurallara uygun hazırlanmış sanat ürünü.

Bu tanımı da dikkate alarak cevabım ;

En beğendiğim mimari eser Anıtkabir'dir. 

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu, inkılapların önderi, Türkiye Cumhuriyeti ilk Cumhurbaşkanı  önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün kabrinin bulunduğu Anıtkabir,   Mimarlar Emin Onat ve Orhan Arda tarafından 1944 yılında inşaatına başlanıp 1953 yılında tamamlanmış, ülkemizin en anlamlı mimari eseridir. 

Tabii ki ülkemizde pek çok ve dünyada birçok şahane ,olağanüstü ,şaşırtıcı, inanılmaz güzellikte eserler var beni özellikle arkeolojik geçmişi olan , geçmişten günümüze ulaşmış, gizemini koruyan ,kim tarafından nasıl yapıldığı hala tartışılıp ,incelenen tarihi eserler  çok etkiler. Dünyada gezip görmedim belgesellerde izliyoruz bu tip çok güzel yapılar var. Benim gördüklerim arasında  en çok etkilendiklerimden biri de  Göbeklitepe deki yapılar. Çok enteresanlar ve bu ören yerini de en beğendiğim eserler arasına ikinci sıraya yerleştiriyorum.

9 yorum:

  1. Göbeklitepe'ye ben de çok gitmek istiyorum...

    Anıtkabir hakkındaki bilgiler için de teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göbeklitepe çok ilginç bir yer, görülesi gerçekten.

      Sil
  2. Yazarken aklıma gelmedi hiç biri.
    Verdiğiniz örnekler cidden olağanüstü.

    YanıtlaSil
  3. Anıtkabir'e ilk defa gitmeyi başardığımda Ankara'da teftişe gitmiştim ve 10 Kasım'dı. Hâlâ o günkü hislerimi unutamam. İkincisinde de çocukları alıp buradan gitmiştim, 23 Nisan'dı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok kez gitmişimdir, Ankara'da da yaşadığım için. En son da çocukları götürmüştük. En duygulu yer.

      Sil
  4. Anıtkabir'i ziyaret etmek henüz hiç nasip olmadı. Bakalım belki de 2024'e kısmettir.

    YanıtlaSil