Eylül; Challenge by Özlem


 Giriş ve 1. soru;

Günaydın Eylül ayının ilk sabahından tüm sevgili okuyuculara.. 

Sevgili Özlem /Yüreğimin İklimi/  geçen aylarda olduğu gibi eylül içinde çeşitli sorulardan oluşan bir çelinc hazırlamış. Bu gibi çelınc soruları hem kendimizi tanımamızı hem kendimizi hatırlamamızı sağlıyor bana göre. Zorunlu yazılar bana uymasa da bu sefer bitirmeye çalışacağım.

1- Kurtulmak isteyip kurtulamadığın alışkanlığın var mı?

Kurtulmak isteyip kurtulamadığım olarak  nitelenebilecek bir alışkanlığım ,bugünüm de yok. Kurtulmak istemek denilince ilk aklıma ''kötü alışkanlık'' sigaraydı ,alkoldü vs falan geldi. Sigara lisedeyken hemen her genç adayı gibi bir kez deneyip başımın acayip dönmesi nedeniyle asla ve kata bir daha ağzıma sürmediğim gereksiz bir zararlı meta bana göre. Ancak  bugünümde kurtulmak istediğim bir alışkanlığımın olmaması ,gençken de yoktu demek değil;

 Yine lise yıllarımda  tırnaklarımın etlerini yolup dururdum, genç bir kız olarak öyle berbat tırnaklarla gezmek beni çok üzse de nasıl  bir alışkanlık halini alıyor bu tırnak yeme, kemirme:) etlerini yolma , çok fena bir alışkanlık. Oje sürerdim ama okulda yasaktı o zamanlar ,sadece hafta sonu azıcık çare olurdu derdime. Nasıl vazgeçtim derseniz o da bir facia yani; bir gün hemen hepimizin olduğu bir aile ortamında ,ben yine tıkır tıkır tırnak yoluyorum ki hiç farkında değilim kaptırmışım demek ,rahmetli eniştem elime bir şaplak vurdu, ben neye uğradığıma şaşırdım, afalladım ,utandım, kızardım bozardım ama beni kendime de o elime atılan şaplak getirdi. Artık elimi her ağzıma götürdüğümde aklıma o şaplak geldi ,yavaş yavaş  lise ile birlikte tırnak etleri kemirme alışkanlığı da sona erdi. Eller manikür gördü de, üniversitede rahat etti. Benimde terk ettiğim bir alışkanlık olarak hayat karmaşasında unutuldu gitti.

7 yorum:

  1. Benimse aklıma o kötüler hiç gelmedi niyeyse. İşin gırgır tarafından baktım demek ki hep :)))
    Tırnak yeme alışkanlığından vazgeçmek iyi olmuş. Ama o hatıra ile unutmak benim açımdan kötü. Zira kişiliğimi etkileyen çoğu şey çocukluk döneminde yaşanmış olumsuz şeyler. Belki de küçükken susturulmuş bir şekilde büyüdüğüm için şuan çoğu ortamda konuşmaktan çekiniyorum.
    Neyse, mevzu beni nedense etkiledi.

    YanıtlaSil
  2. Benimse aklıma o kötüler hiç gelmedi niyeyse. İşin gırgır tarafından baktım demek ki hep :)))
    Tırnak yeme alışkanlığından vazgeçmek iyi olmuş. Ama o hatıra ile unutmak benim açımdan kötü. Zira kişiliğimi etkileyen çoğu şey çocukluk döneminde yaşanmış olumsuz şeyler. Belki de küçükken susturulmuş bir şekilde büyüdüğüm için şuan çoğu ortamda konuşmaktan çekiniyorum.
    Neyse, mevzu beni nedense etkiledi.

    YanıtlaSil
  3. Sigara dışında kurtulamadığım bir alışkanlığım yok. Defalarca denedim, iki yıl hiç içmeden ara verdim, yine başladım. Pis kokusu ve ekonomik açıdan zarar vermesi dışında bir zararı olduğuna inanmayışım bunda etkili tabii. Bilim sanki bir süre sonra biz hata ettik, sigaranın şu şu faydaları varmış diyecekmiş gibi bir his var içimde. Cahhilce belki pek çok kişi için ama 1960 yıllarından önce Amerikan reklamların doktorların sigara reklamına çıkıp nefesinizi açar dediklerini biliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Metehan da tırnaklarını yiyip durur, ilk defa bu ay oje sürmek için uzattı :)

    YanıtlaSil
  5. Ayy bu tırnak işi zorlu bir alışkanlık olabiliyor ama vallahi bravo bırakmışsınız siz. :)

    YanıtlaSil
  6. Ailede herkesin içinde olmasa daha iyi olurmuş :)

    YanıtlaSil