çay bahçesi pardon Cafe ..



Sanki ılık bir sonbahar günü yaşıyoruz bir kaç gündür. Her zaman gittiğimiz çay bahçesi cumartesi olması dolayısı ile kalabalık, her masa dolu. Ö. koştur koştur önden gidiyor,müşterileri kalkmak üzere olan bir masayı gözüne kestirmiş. Biraz geç kalsa, öteden hızla gelmekte olan sarı saçlı kadın ile gözlüklü adama kaptırabileceğimiz ama sayesinde kaptırmadığımız deniz manzaralı masamıza kuruluyoruz:) Hava güneşli ama batıdan batıdan esen rüzgar üşütüyor.  Gidip çaylarımızı da alıyor Sevgili Bey, oturuyoruz. İki çay 30 TL. Fiyat konusuna takıntılıyım bu aralar.Gezegene yeni düşmüş gibi oluyorum. Pet şişe su 10 TL. Geçtiğimiz bahar da Pelit'te bir kahve ye 15TL verince şaşırmıştık. Şimdi bir çay ' Cafe ' sıfatlı  orta halli çay bahçesinde 15 TL. Kahve 30 TL , hava soğuk salep içeyim derseniz 50 TL. Diğer ''ecnebi '' cafe fiyatları da 50 TL den başlıyor. Belki milyonlu rakamların olduğu dönemlerde Bankacılık yaptığım için, bol sıfırlı günlere geri mi döneriz ,düşüncesi sarmış olabilir beni, lakin o yıllar da bile bu kadar fiyat artışı hatırlamıyorum ben. Bu fiyatlarda acaba diyorum; artık ilçemizin de yavaş yavaş beynelminel /uluslararası/ mahiyete bürünmesi , mesela kasa  sırasında benim önümde genç iki Kuzeyli çift ve bebekleri,  salonda öndeki masada sıcak Güney ülkelerinden, daha ötedeki masada Afrika kıtasından geldiği besbelli olan komşuların oturuyor olması ,etken olmuş olabilir mi? Bana ihtimal dahilinde geliyor..
Neyse hava şahane, çay demini almış, manzara derseniz bence bu sahilin en güzel manzarası. 
Keyfimizi bozmayalım, çayımızı içelim, sonra biz yürüyüşe devam..

5 yorum:

  1. Fiyatlar konusunda ben de kendimi çok cahil hissediyorum, ortalama nedir, makul nedir, kıyaslama mantığım bile yok oldu gitti :(

    YanıtlaSil
  2. Değil, ne yazık ki, bu artışlar tamamen bizim insanımızdaki açgözlülükten kaynaklanıyor, ticari ahlak diye bişey yok hemen çok kazanayım anlayışı popüler, 5tl bile olmayan bir bardak çay maliyetinde edilen karlar kayit kat artıyor her geçen gün 😓

    YanıtlaSil
  3. Maalesef Türkiye şu an Almanya'dan pahalı. Siz mi yazmıştınız UHT litre süt 30Tl diye, 1,5 euro ediyor sanırım, burada 99-1,2 euro.. Diğer fiyatları da karşılaştırıyorum bloglarda yazıldıkça içim dağlanıyor, ne hale geldi ülkemiz......
    Uzmanamatör sanırım haklı ama bunun da önlemi kontrol mekanizması işlemiyor, isteyen istediği gibi zam yapıyor....

    YanıtlaSil
  4. Bu hafta bende ne yana dönsem zamlı ürün fiyatları ile karşılaştığımdan algılarım şaşı oldu resmen. Korkuyorum.

    YanıtlaSil
  5. eveet gittiğiniz çay bahçesi vardı. yani çay 15 lira mı yok artık yaa :)

    YanıtlaSil