zamlardan bir demet..

 

Dün temizlik günüydü, bu gün temiz camlara yağmur yağma günü. 

Temizliğe yardıma gelen hanımlar zam yapmış, haklılar, bir de yardımcı bulmak öyle zor ki. İtiraz şansı yok,biz de yaptık olağan zammı doğal olarak.

Fırıncı ekmeğe zam yapmış 5 TL olan beyaz ekmek 6 TL olmuş, aması var; gramajı da 200 gr dan 240 gr.a çıkmış. Yani meğer daha önceleri ekmeğin gramajını kısıp bir de üzerine fiyatını artırıyorlarmış. Gururla gösterdi ;'' Bak abla şu rafa eskiden 5 sıra ekmek diziyorduk, şimdi 4 sıra ancak oluyor, büyüdü ekmekler''.

Annemle konuşuyoruz telefonda, babam her zaman süt aldıkları yerden süt almış.  Mandıra tarzı bir dükkan süt aldıkları yer . Hazır yoğurtlar dokunuyor diye, kendisi evde mayalıyor yoğurdunu. '' Ah kızım 3 lt. süt 80 TL olmuş Sütçü 'de'' diye dertlendi. Yani ..

Artık her gün,' bugün neyi zamlı göreceğiz 'diye merak eder oldum, ağzımdan yel alsa keşke ama bu gün yarın sucudan da zam bekliyorum .

Sanırım her yaştaki insanı şaşırtan fiyatlar gördüğümüz bir dönemden geçiyoruz, geçiriyoruzdur ve geçip gideriz umarım..


11 yorum:

  1. ah yaa vallahi durum aynen de bu söylediğiniz gibi , Allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  2. Sizin orda süt baya pahalı ama. Ben burda 3 litre süte 48 verdim. Oda yeni zamla. Eskiden 45 idi. Yani litresi 16 lira.
    Ne çok fark var arada.
    Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerde yaşıyorsunuz ? İstanbul'da hayat aşırı pahalı artık,evden çıktığın an taksimetre açılıyor.
      Cümlemize..

      Sil
    2. Kocaeli de. Çok da uzak değil aslında.

      Sil
    3. Istanbul un ismi yetiyor galiba fiyatlar için

      Sil
  3. Dün bir tane koltuk fiyatı sordum. Mayıs gibi almayı düşünüyorum araştırma yapıyorum dedim. Bu fiyatlar mayısa kalmaz dedi bana... Ne diyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş hayatındaki evladım, anne fiyatları her kes hazirana kadar veriyor ,altı ay sonrasını göremiyoruz, diyormuş, şaşırıyoruz diyor. bence de mayısa kalmaz o fiyatta koltuk.

      Sil
  4. Artık zenginler bile para hesabı yapmaya başladı. Zor zamanlardayız. Geçti bitti kurtulduk diye yazalım. Belki dilek ânımıza denk gelir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hep iyi şeyler umalım ki denk gelsin inşallah.

      Sil