Çirkin Kadın Yoktur..

 


Dün derneğin  toplantısından sonra biraz yürüyüş yaptım Kartal'da çarşı içine doğru,oradan Marmaray'a geçip eve oradan dönerim dedim. Çarşı sakin , meydan İBB ile  sanırım ortak yapılan çalışmalarla güzel bir hale büründü.  Ortada duran ulu çınar ağacı  ortaya çıkmış  , altına banklar, karşısına agora şeklinde oturma yerleri  aralara yeni fidanlar ekilmiş. Bir tek demiryolunun hemen alt kısmında merkez caminin karşısında Eski Hamam yıkık dökük sadece bir kocaman kubbe olarak kalakalmış.200 yıllık hamam  uzun yıllar faaliyette kaldı, yakın zamanlara kadar  Kartal halkının kullandığı hamam kimbilir hangi bürokratik işlemler gerektiğinden ,kısayol yok sanırım, öylece çıplak kalmış ortada, restorasyon yapılmayı bekliyor. 

Çarşıda her köşe başında diyeceğim sıklıkta ''Beauty Shop'' lar var. Bir zamanlar sadece Ajda'ların ulaşabildiği güzelliğe ,gençliğe, gerdirmelere, botokslara ,ipek kirpiklere,çeşitli işlere yarar masajlara lazer ,terapi vs. her türlü güzellik işlemlerine ,artık her bütçedeki kadın ulaşabiliyor. Bizim oturduğumuz caddede bile bir tane açılmıştı, sonra caddenin karşısına açıldı, şimdi gelirken baktım biraz daha ileriye yeni bir tane yapılıyor tabelası asılmış yeni ''Beauty'' cumuzun. 

Güzellik konusundan sonra çoğalan ikinci adresler; Bijütericiler ,onlarda sıra sıra. Bijüteri; değeri olmayan malzemelerden üretilmiş takı, süs eşyası demek aynı zamanda bunların satıldığı dükkanlar da bu isimle anılıyor. Malum altın fiyatları zirvede olunca kadınlar da bu tip süs eşyalarına ilgi alaka gösterip onları takıp takıştırıyor.   

Kadınlar böylece süslenmenin yolunu bir şekilde ucuzdu, pahalıydı artık nasıl uygunsa buluyor.

Bakına bakına nihayet Marmaray' a geldim.  Arada çarşı teftişi yapmayı seviyorum. Ne var ne yok, ne gündemde ,yeni açılan nereler var ,keyifli oluyor. Ama şu da var ki dikkat çekecek şekilde, çarşının eski canlılığı,kalabalığı yok. 

Belki soğuktandır, belki başka sebepten. 

6 yorum:

  1. Gerçekten botoks, lifting gibi uygulamalar ne kadar yaygınlaştı.Bunlari çok sevmem ama bijuteri gezmeyi ve bijuteri takıları seviyorum, hayata renk katmaya katkıda bulunuyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi arkadaşlarim arasında bu konular konuşulur oldu, hadi biz yaşlar için normal ama gençler için çok gereksiz bana göre. Gençler zaten güzel 😊

      Sil
  2. Ben de dün Capitol'de dolaşırken aynı şeyi düşünmüştüm, bir sürü kremcilerle dolu avm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir de zincir güzellik malzemeci mağazaları var,eskiden sadece AVM lerde idi şimdi çarşılarda ds var.

      Sil
  3. Soğuktan değildir bence. 🤦🏻‍♀️ Bu beauty dükkanlarının çoğundan fazlası nitelikli dolandırıcı aslında.

    YanıtlaSil
  4. eh ekonomi mi kaldı alışveriş yapcak :)

    YanıtlaSil